Kaukosäädin mykkänä?!

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

kaitsur

Huoltovalikon jäsen
Meni kaukosäädin lähes toimettomaksi, ohjaa kyllä televisiota ja Dream-valo syttyy kun painaa jotain nappulaa, mikä neuvoksi. Ekana tuli mieleen, että uus image sisään niin eiköhän se siitä virku, mutta entäs jos ei virkukkaan, niin loota on ihan poissa pelistä kun ei voi kaukolla naputella asetuksia kohdalleen. Ei lie mitään reset nappulaa kaukossa, en ainakaan nähnyt muuta kuin liitinrivin. Image on ruDream.

kaitsur

Huoltovalikon jäsen
Kumpa se olisikin niin helppoa,olen kokeillut sitäkin eräämmän kerran, säädin kyllä lähettää signaalin kun katsoo videokameran etsimen läpi, niin ledi tuikkii iloisesti. Jostain englanninkielisestä foorumista suomensin, että kiintolevyn kaapeli voi mennä vastaanottimen ledin eteen, mutta sekin tuntuu epätodennäköiseltä miksi se olisi omia aikojaan sellaisen tehnyt, vaikka on jo useita kuukausia kun asensin levyn paikoilleen, mutta pitänee sekin tarkistaa.

kaitsur

Huoltovalikon jäsen
Viittaisi kyllä ettei imagekaan toimi niin kuin pitäisi, koska kanava vaihtuu ylös/alas nuolista ja kun boottan tai nyhtäisen töpselin irti, niín boksi käynnistyy aina samalle kanavalle. Eikös se palaa bootin jälkeen sille kanavalle jolla se on bootattu?

anttist2

Huoltovalikon jäsen
Sat-industry ei nyt aukea, mutta lienee samaa asiaa kuin tässä ketjussa:

http://www.dreamsatsoft.tv/board/viewtopic.php?t=1190&highlight=remote

Itse ohjelmoin juuri joulun välipäivinä JP1 interfacella One For All 6 kaukosäätimeen uusia koodeja. Helppoa hommaa ja interface on tosiaan vain kaksi vastusta, yksi diodi, kaapeli ja liittimet. Nyt pelaavat kaikki laitteet. Kolme vehjettä (Dreambox, Humax digiboksi ja Sony vahvistin) piti itse lisätä, vaikka OFA6 on uusinta mallia...

pumo

Huoltovalikon jäsen
anttist2 sanoi:
Itse ohjelmoin juuri joulun välipäivinä JP1 interfacella One For All 6 kaukosäätimeen uusia koodeja.
Kolme vehjettä (Dreambox, Humax digiboksi ja Sony vahvistin) piti itse lisätä, vaikka OFA6 on uusinta mallia...
nyt alko kiinnostamaan, valtavan kaukosäädin viidakon keskeltä:
mitähäh, mitä koodeja
mitäs toi "piti itse lisätä" käytännössä meinaa, opettaa joka nappiko ?

itelläni on se vika ettei töllöä ( LG ) pysty käyttämään dreamboxin kakella, ei oo oikeaa koodia siinä listassa, ni tommone OFA -kapula oliskin mainio...

vasta tilasin tommosen, saa nähdä toimiiko...
http://www.x-10europe.com/powermid_xl.htm
että sais käyttää makkurista db:tä kun sinne kuvan kuitenkin saa.

anttist2

Huoltovalikon jäsen
Kaikki tarvittava informaatio löytyy seuraavista paikoista:

http://hifi-remote.com/jp1/
http://groups.yahoo.com/group/jp1

One For Allin kaukosäädin perustuu sen muistissa oleviin valmiisiin laitekoodeihin (sama juttu kuin Dreamboxin säätimessä on telkkarien laitekoodeja muistissa). Lisäksi siinä on muistia päivitetyille koodeille ja muutamalle opetetulle nappulalle.

Epävirallisilla softilla kakeen voi itse asentaa JP1-liittimen kauta laitekoodeja, joita siinä ei vakiona ole. Saman jutun voi tehdä One For Allin huollossa, mutta tietysti vain niille päivityskoodeille joita he tarjoavat. One For Allin nettisivuiltakin saa päivityskoodeja, jotka vingutetaan säätimeen laittamalla se PC:n kaiuttimen viereen (sisäänrakennettu modeemi). Ne tulevat kuitenkin idioottimaisesti noin kymmenen koodin paketeissa ja yksi paketti täyttää koko muistin. Usein esinerkiksi telkkarin ja vahvistimen koodin yhtäaikainen päivitys virallisten keinojen avulla ei onnistu kuin huollossa, jossa voidaan ladata yksittäisiäkin koodeja.

Laitekoodeja saa imuroitua tuolta Yahoon kautta tai sitten voi opettaa kasan nappuloita originaalista kakesta ja tehdä niiden pohjalta oman laitekoodin. One For Allissa on ikävän vähän muistia ja kakeen voi opettaa vain 25 nappulaa. Itse tehty laitekoodi vie paljon vähemmän muistia. Itse löysin kaikki tarvittavat koodit yahoosta, mutta muuttelin vähän näppäinjärjestystä mieleisekseni. Monet koodit oli muutenkin tehty eri säädinmalleille, joten nappulat eivät täysin vastaa toisiaan.

Dreamboxin kaukosäätimenkin saa ilmeisesti ohjaamaan neljää laitetta JP1:n kautta ohjelmoitaessa. Tuon jos olisin tiennyt, olisin kyllä testannut ensin sitä ennen kuin ostin 60 euron OFA6:n. Sama kaapeli siis toimii lähes kaikkiin UEI:n valmistamiin säätimiin (One For All, Radio Shack, vino pino eri laitteiden kaukosäätimiä...). Kaikissa ei tosin välttämättä ole päivitysliitintä juotettuna.

pipox

Rekisteröimätön kävijä
Dremboxin kapula on sama kuin OFA Omega eli UEI tekemä kapula Dream-multimedialle.

One For All Kameleon kalikka osasi suoraan ohjata noita eksoottisempiakin vehkeitä eli Humaxia, Samsung sat viritintä ja Xboxia.
Yksikään kapula tätä ennen ei ole esim Humaxia osannut ohjata.

pumo

Huoltovalikon jäsen
mahtaako tossa kameleonissa olla toi JP1 liitin?

oon lueskellu dvdplazaa ja siellä on kehuja ja risuja siitä (rapistoja menee -> akut, ja muistia on taas 50 tai 60 kpl:lle)

Hehe

Itse ostin tuollaisen Sima SUR-20 kaukosäätimen jenkkilästä (ebay), maksoi muistaakseni vuosi taaksepäin noin $50 plus $10 postikuluja...
Se on tommonen tyhmän näköinen nestekideruutu (ei ainoatakaan näppylää) ... muistia on enemmän kuin tarppeksi ja mitään valmiita koodeja ei ainakaan minun kapulaani ollut. ... Ideana on ensin ohjelmoida ruutu (näppylänkuvat ruudulle jokaista laitetta varten (8kpl eri laitteita)) ... sitten lukea vanhasta (vanhoista) kapulasta toiminnot. Kapulassa on erikseen vastaanotin tätä varten.... Noita erilaisia ruutuja siis pystyy tekemään 8 kpl....
Kapulaan voi itse rakennella "makroja" erilaisia toimintoja yhdistelemällä. Siinä on joukko omia simppeleitä komentoja ...
esimerkiksi tähän: Olen rakennellut erilaisa komentosarjoja yhden näppylän taakse. "satelliitti näppylästä" (siis kuvakkeesta ruudulla) aukeaa Dreamboxi, TV, ja kotitteatterivahvistin ... tällä ruudulla oleva volume säätää vain kotitieatterivaffarin volumea jne....
Itse olen ollut kohtuullisen tyytyväinen tuohon kapulaan, tähän asti se on tehnyt kaiken tarvittavan ja korvannut kahdeksan muuta kapulaa ... ja omasta mielestäni aivan kohtuuhintaan.....
LIsäksi se on "kädessäpidettävä", eli ei ole tuommoinen "laatikko" kuten Sonyn ja Philipsin vastaavat laitteet..... Leveydeltään ja paksuudeltaan tuo SIMA vastaa Compaqin IPAQ taskutieturia ja pituus on noin 1.5 kertainen ko. laitteeseen verrattuna...

kävin tsekkaamassa tuota ebaysta; myyvät vielkäin tuota samaa malliakin, hintapyynnöt $10-$30 ...
Lisäksi tullut uudempi malli SUR-25 jossa (about $60):

FEATURES:

Touch Screen Simplicity--View only the functions of the device that you select//No more searching for the buttons you need
One-Button Convenience--Activate a series of (up to 60) commands with one touch. Pressing one button can turn on the TV and change the input, turn on the receiver and change the input, and then turn on the DVD player
Universal Learning--Simply put the manufacturer's remote head to head with the Sima Universal LCD remote and transfer all the functions. Now you have one remote that does it all!
Preprogrammed Codes--You're in control with hundreds of built-in codes for virtually every brand of TV, VCR, DVD player, CD player, receiver, satellite system, and cable box. Control up to 10 different devices

eli kysymys kuuluukin, kannataako maksaa suomessa pyydettäviä hintoja One For All kapulasta, joka tuskin ikinä oppii samoja juttuja kuin tuo SIMA....

pumo

Huoltovalikon jäsen
pumo sanoi:
mahtaako tossa kameleonissa olla toi JP1 liitin?
löyty jo, on siinä muttei se standardi.

http://jp1.filebug.com/kameleon.htm

ei sillä varmaan merkitystä, muut on stanu laitteita paitsi töllö, LG 32" ei ollu toimivaa koodia tossa dreamin kapulassa, lähin toimi mite sattuu ja mistä nappulasta sattu, ei kuitenkaan mitään järjevää järjestystä löytyny.

mut jos toi dreami on ofa niin mahtasko siihen pystyä laittamaan omia koodeja?

anttist2

Huoltovalikon jäsen
Pystyy pystyy, onhan siellä Yahoon Groupissa esimerkki, millä Dreamboxin kake ohjaa neljää laitetta (Telkkari, Dreambox, joku Pacen malli, Nokia 9800).

Itse halusin nimenomaan nappuloilla olevan kaukosäätimen, en ole tottunut katselemaan säädintä näppäintä etsiessäni, joten LCD-näyttöiset olivat poissa laskuista sen vuoksi.

Katettahan noissa on reippaasti, paikallisella Mustalla Pörssillä oli listahintana 79 euroa, joka tippui kysymällä kuuteenkymppiin. Jenkeissä vastaava Radio Shack olisi ollut noin 35 taalaa. Mutta jenkkimalleissa on jenkkilaitteiden koodit, eli en suosittele kuin täysin opetettavaa vehjettä, jos rapakon takaa tilailee.

Muuli

Huoltovalikon jäsen
Onkos kenelläkään forumistilla Philipsin Prontoo. Ilmeisesti se taitaa olla nyt kova sana näistä moniohjaimista.

Olen alkanut jo kyllästymään tähän nykyiseen H-K TC1000. Muuten hyvä vehje mutta syö noita pattereita aivan liikaa.

pumo

Huoltovalikon jäsen
anttist2 sanoi:
Pystyy pystyy, onhan siellä Yahoon Groupissa esimerkki, millä Dreamboxin kake ohjaa neljää laitetta (Telkkari, Dreambox, joku Pacen malli, Nokia 9800).
hmm pitääki vähä tutkia, kyl se kameleon olis myös kätevä jos vaan toimii dreamin kanssa

pumo

Huoltovalikon jäsen
no nyt on kameleon, ja löyty koodi dreammultimediaa, tai OFAn sivulla oli kaks dreammultimediaa eri kokeilin ensimmäisestä ekaa koodia ja sehän toimii !!!

mahti peli nyt on 5 kakea korvattu yhdellä.

pipox

Rekisteröimätön kävijä
Eipä kerenny Pumolle laittaa messua että toimii Dreamlooda Kamelillakin ,on testattu. Tuo vehe oppii muista kapuloista tarvittaessa lisää... Itse otin se "motionsensor activation" pois eli ei syty valot heti joka täräyksetä, sillon syö patterita rutkasti enemmän. Voihan sitä käyttää yövalona jos haluaa :))
Hemmetin päteviä makroja saa siihen & tuo master volume juttu on hyvä kotiteatterikäytössä, eli oli mikä tahansa ohjelmalähde tila valittuna kapulasta niin aina sama volume up/down ohjaa vahvistimen volumea

pumo

Huoltovalikon jäsen
pipox sanoi:
Itse otin se "motionsensor activation" pois eli ei syty valot heti joka täräyksetä, sillon syö patterita rutkasti enemmän. Voihan sitä käyttää yövalona jos haluaa :))
napsitko ihan pois sen sensorin vai löytyks siihe jo koodi ?

tbman

Huoltovalikon jäsen
Onko tietoa että tuoimiiko tuo jenkeissä myytävä One For All Kameleon URC-9960 kaukossädin kuinka hyvin täälläpäin käytettävissä laitteissa? Kun luin ettei toimisi kovinkaan monessa. Tuota Sima merkkistäkin olen harkinnut, onko vielä muita samantyylisiä kaukosäätimiä markkinoilla?

anttist2

Huoltovalikon jäsen
Sen jenkkimallin voi luultavasti päivittää tukemaan eurooppalaisia laitteita kaapelilla ja PC:llä. En tosin tiedä kuinka hankalassa paikassa tuossa on kaapelin liitin vai onko siinä peräti vain padit piirilevyllä.

Oma hommansahan tuossa on, mutta eipä ole eurooppalaisten säätimienkään laitetuki kehuttava. Kolmelle laitteelle sain itse tehdä/päivittää koodit URC-7562:lle.

crashi

Valvoja
Ylläpitäjä
Onko joku avannu tätä 70xx sarjalaisten mukana tulevaa kaukosäädintä?
Onko se hitsattu kiinni, itelläni on 7025 kaukosäädin hieman epävireinen alusta lähtien, säätimen nuolta ylös pitää painaa oikeasta reunasta, että ottaa kontaktin, eikä oikein viitsisi sitä lähettää hm-satille vaihtoon, ties kuinka kauan joutuisi olemaan ilman säädintä. DM500 säädin kyllä löytyisi, että varmaan periaatteessa sillä sen aikaa pärjäisi.