Kysymys- ratkaistu Gigablue HD Quad Plus jämähti flasheihin - millä herätän henkiin?

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

VesaT

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Laitteisto
GigaBlue HD Quad Plus, Vu+ Solo4K, FaVal 110cm, Inverto Black Ultra Single + Inverto Black Twin.
Toissapäivänä yritin pistää USB-tikulta sisään sinänsä hyvin toimivaan Gigablue HD Quad Plusaan uutta OpenMIPS -imagea, mutta flash ei onnistunut. Koneessa oli ennen tätä pyörimässä OpenATV 4.2 helmikuun 2015 alusta ja toimi muuten hyvin, mutta halusin enemmän kontrollia LCD-näyttöön...
Seuraukset ovat olleet aika ikävät, tässä lyhyesti:
- Minkään muunkaan imagen flash ei enää onnistunut (OpenVIX 37 tai uudempi, OpenATV 4.1 tai 4.2)
- Useamman eri lähteen kautta nappasin tikulle bootloaderista pariakin versiota, viimeksi melkein heräsi henkiin pistettyäni (onnistuneesti - en tiedä?) heinäkuulta löytyneen, jolla Gigablue HD Quad Plus pitäisi edelleen pyöriä. Samassa yhteydessä olen myös yritellyt erilaisia versioita burn.bat -tiedostosta tikulla, vaikka epäilenkin, että se ei tällaisessa linux-pohjaisessa boksissa toimikaan...
- Viimeksi on näyttänyt imagen flash menevän ihan hyvin kokeillessani OpenVIXiä ja OpenMIPSiä, mutta kaikkien flash-ilmoitusten jälkeen boksi käynnistyy vain jääden näyttämään imagen peruslogoa.

Olen tästäkin foorumista lukenut, että asian voisi korjata etänä käyttäen RS232-porttiliitäntää. Ongelmana minulla vain on se, että en ole varma tarvittavasta liitosjohdosta (RS232-USB?) ja softasta. Yritin kokeeksi ladata netistä Team Vieweriä, jolloin ko. PC meni sekaisin - mukana tuli kaikenmaailman tarpeettomia softia, joilla ei ole minulle mitään käyttöä. Ylipäätään en nykyisin käytä mitään muita kuin luotettavista lähteistä saatuja softia, jollaisina pidän mm. useimpia enigma2-foorumeita.

Pistäkääs vinkkiä, miten tässä pitäisi menetellä, ettei elokuussa hankittua boksia tarvitse pistää samantien verkonpainoksi ;) Konkreettiset neuvot RS232-liitännän käytöstä voisivat esimerkiksi auttaa...