epg päivitys

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

Lumikki

Huoltovalikon jäsen
Länsi Kanta-Häme
Laitteisto
5W,0.8W,9E,13E 100cm
19E,26E,28E 121cm
Vu+ Solo2 (2xS2) OpenATV 5.3
Vu+ Solo SEV2 (2xT2) OpenATV 5.1
Nuc Kodi Libre. 7.0.3
Teet ihan normaliin ajastukseen käsin, mutta et laita sitä tallentamaan vaan "kanavanvaihto" eli käymään kanavalla. En tiedä saako OpenVixissä loppuaikaa mutta luulisin että saa.
EGP-ajastus.jpg

Viimeksi muokattu:

pmantynen

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Forssa
Laitteisto
Vu+ Duo (sat), Vu+ Solo2 (sat) + 2x Sundtek USB, lautaset: T90, Gibertini 150 (polarmount), Gibertini 100 (diseqc-moottori)
Teet ihan normaliin ajastuksen käsin, mutta et laita sitä tallentamaan vaan "kanavanvaihto" eli käymään kanavalla. En tiedä saako OpenVixissä loppuaikaa mutta luulisin että saa ...
OpenViX:ssä ei ole loppuaikaa Zap-modelle eli siis kanavan vaihdolle. Tuo on helppo kiertää kun tekee toisen ajastuksen joka palauttaa takaisin jonnekin halutulle kanavalle.

Itse olen käyttänyt Lounean kaapelille ihan tavallista parin minuutin tallennusta ( nimeksi EPG) ... Tuo saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta ei se mikään ongelma ole ollut, siis noiden EPG- tallenteiden poisto siis ...

PeeHoo

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Espoo
Laitteisto
Vu+ Duo2 (1x tuplaS2, 1xtuplaT), Vu+ Ultimo (3xT), Windows 10/Kodi, Denon AVR-2113, 2 x Raspberry Pi, Asus Lyra, Asus AC66U, Asus56U
Vielä kun joku keksisi ettei töllö mene kanavanvaihdossa päälle (jos on hdmi-ohjaus töllölle valittuna). Muutaman kerran on jäänyt töllön äänenvoimakkuus kovahkolle ja herättää hellasäröä kun 05 alkaa yläkerrassa tv pauhaamaan :wtf:

pmantynen

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Forssa
Laitteisto
Vu+ Duo (sat), Vu+ Solo2 (sat) + 2x Sundtek USB, lautaset: T90, Gibertini 150 (polarmount), Gibertini 100 (diseqc-moottori)
Vielä kun joku keksisi ettei töllö mene kanavanvaihdossa päälle (jos on hdmi-ohjaus töllölle valittuna). Muutaman kerran on jäänyt töllön äänenvoimakkuus kovahkolle ja herättää hellasäröä kun 05 alkaa yläkerrassa tv pauhaamaan :wtf:
Eikös tohon auta se kun ei pistä sitä boxia nukkumaan ja ottaa hdmi-ohjauksen pois käytöstä ...

PeeHoo

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Espoo
Laitteisto
Vu+ Duo2 (1x tuplaS2, 1xtuplaT), Vu+ Ultimo (3xT), Windows 10/Kodi, Denon AVR-2113, 2 x Raspberry Pi, Asus Lyra, Asus AC66U, Asus56U
LOL... auttaa kyllä mutta kun... emäntä ja tytär haluavat että menee yhtä nappia painamalla päälle ja pois ja (yleensä jätän ja olen sanonut että boksi jätetään päälle) mutta kun ne perkeleet siltikin sen välillä laittavat stand-by tilaan...

pmantynen

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Forssa
Laitteisto
LOL... auttaa kyllä mutta kun... emäntä ja tytär haluavat että menee yhtä nappia painamalla päälle ja pois ja (yleensä jätän ja olen sanonut että boksi jätetään päälle) mutta kun ne perkeleet siltikin sen välillä laittavat stand-by tilaan...
No eikö se ole sama meneekö se töllö suoraan päälle yhdestä napista vaiko boxi ... mikä herättää töllön. Ei voi ymmärtää ...

Tee power ajastus, mikä jättää boxin ON-tilaan vaikka klo 3 :) Ja tollaset turhat ohjaukset veke.

Itelle tuli joskus VHS-aikaan sama ongelma. Kun nauhuri lähti tallentamaan niin töllö meni päälle. KLIPS vaan ja ongelma korjaantui eli scartista nasta veks .

Viimeksi muokattu:

harkonen

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Oulu
Laitteisto
VU+Duo2 (ATV6.2)
90 (0.8W-4.8E-13E)
120 (19.2E-23.5E-28.2E)
3xInverto BP QD
3xInverto BU HGLN QD
EMP MS21/12PIU-6
dna dvb-c
Itse käytän epg-refresh plugin. Se on toiminnut moitteettomasti jo pari vuotta.
Sama täällä. EPG-Refresh ja EPG-import joka aamuöisessä käytössä jo kohta kaksi vuotta. Samassa aikaikkunassa myös muutaman scriptin ajo ja lopuksi täydellinen reboot ja käynnistys virransäästötilaan.

PeeHoo

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Espoo
Laitteisto
No scheisse... mulla tuo epg-refresh tuntui jumittavan purnukkaa... tai itse asiassa ei niinkään välttis se vaan se että jos purkki on stand-by tilassa. Jos pidän boksin päällä niin pysyy pystyssä moitteetta...

pmantynen

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Forssa
Laitteisto
No scheisse... mulla tuo epg-refresh tuntui jumittavan purnukkaa... tai itse asiassa ei niinkään välttis se vaan se että jos purkki on stand-by tilassa. Jos pidän boksin päällä niin pysyy pystyssä moitteetta...
Helpompi käyttää ajastettuja kanavanvaihtoja tietyille kanaville ... Toimii yhtä hyvin ellei paremmin ...

harkonen

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Oulu
Laitteisto
VU+Duo2 (ATV6.2)
90 (0.8W-4.8E-13E)
120 (19.2E-23.5E-28.2E)
3xInverto BP QD
3xInverto BU HGLN QD
EMP MS21/12PIU-6
dna dvb-c
Helpompi käyttää ajastettuja kanavanvaihtoja tietyille kanaville ... Toimii yhtä hyvin ellei paremmin ...
Komsiikomsaa.. Omasta mielestä on helpompi käyttää EPG-Refreshiä kuin ajastettuja kanavanvaihtoja.

Johtuisiko moitteeton toiminta siitä, että itsellä on ajastettu käynnistys ennen epg-refreshin ajoa ja epg-refreshille annetaan lupa keskeyttää tallennukset jos on tarvetta. Mene ja tiedä, mutta toimii moitteetta joka aamu.

Lumikki

Huoltovalikon jäsen
Länsi Kanta-Häme
Laitteisto
5W,0.8W,9E,13E 100cm
19E,26E,28E 121cm
Nuc Kodi Libre. 7.0.3
Komsiikomsaa.. Omasta mielestä on helpompi käyttää EPG-Refreshiä kuin ajastettuja kanavanvaihtoja.
Olen samaa mieltä kyllä epgrefresh olisi se parempi tapa hoitaa asia. Mutta joillain käytäjillä epgrefresh aiheuttaa laitteen satunnaista jumittumista aamuisin. Joten vaihtoehtona tehdä kanavanvaihto tai lyhyt ajastus on se toinen vaihtoehtoinen tapa tehdä asia. Voihan sen ajastuksena heittää suoraan roskakoriin. Ongelma vain on että teki asian niin tai näin se usein häiritsee ajastuksia.

Samzam

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Kanta-Häme
Laitteisto
Vu+ Ultimo 4K, 4xT2,5xS2, 107*113cm offset + GT-DM14MG kääntömoottori 86.5E-36W + 85cm offset
Minulla on samanlaisia kokemuksia. EPG Refresh kaataa boksin. Käytän kanavanvaihtoajastusta pip-tilassa niin pysyy kanavakin samana mihin jäin.

pmantynen

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Forssa
Laitteisto
Olen samaa mieltä kyllä epgrefresh olisi se parempi tapa hoitaa asia. Mutta joillain käytäjillä epgrefresh aiheuttaa laitteen satunnaista jumittumista aamuisin. Joten vaihtoehtona tehdä kanavanvaihto tai lyhyt ajastus on se toinen vaihtoehtoinen tapa tehdä asia. Voihan sen ajastuksena heittää suoraan roskakoriin. Ongelma vain on että teki asian niin tai näin se usein häiritsee ajastuksia.
Mitenkäs tuo EPG resfresh käytettävyydeltään ja lopputuloksen kannalta oikeasti poikkeaa ajatetusta kanavanvaihdosta, jos nuo kanavanvaihdot hoidetaan esim. johonkin aikaan aamuyöstä ... Itse kyllä käytän mieluummiin ihan perustoimintoja kuin jotain plugineita mistä ei ole ihan tarkkaa tietoa mitä ne tekevät ja - kuten on todettu aiemminkin - saattavat aiheuttaa epävakautta boksin toimintaan ... tai muita odottamattomia yllätyksiä ...

Silloin, jos EPG-infoa ei ole käytettävissä, kuten on esim. 27.5W BBC -kanavien kanssa, on tietenkin pakko käyttää jotain vaihtoehtoista tapaa ...

Lumikki

Huoltovalikon jäsen
Länsi Kanta-Häme
Laitteisto
5W,0.8W,9E,13E 100cm
19E,26E,28E 121cm
Nuc Kodi Libre. 7.0.3
Mitenkäs tuo EPG resfresh käytettävyydeltään ja lopputuloksen kannalta oikeasti poikkeaa ajatetusta kanavanvaihdosta, jos nuo kanavanvaihdot hoidetaan esim. johonkin aikaan aamuyöstä ...
Koska kysyt minulta niin teknisesti ne eivät eroa toisistaan mitenkään. Mutta epgrefreshissä kyseinen asia on keskitetty omaan palveluun. Jolloin niitä epg-päivitys asioita ei ole ajastuslistalla muiden ajastuksien joukossa. Siis minusta se on sen takia parempi eli selkeämpi. Mutta tuon kaatumisongelman takia minäkin käytän ajastusta asiaan. Koska toimivuus voittaa käyttömukavuuden.