EPG ei (taas) toimi

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

Ishtor

Huoltovalikon jäsen
Laitteisto
VU+ Ultimo
Tässä kuukausi-pari takaperin oli parin viikon jakso, kun EPG ei päivittynyt kuin satunnaisesti joltain kanavilta ja nyt on taas sama tilanne. Näkyy se ohjelma mikä on menossa, mutta eipä paljon muuta, eikä sitäkään kaikilla kanavilla. Edellisen kerran ilmeisesti rytecillä oli joku väärä asetus jossain rytecillä ja joku oli siitä raportoinut "johonkin" ja sitten korjasivat jotain alkoi toimimaan. Voiko liittyä samaan nytkin? Mutta miksei kellään muulla ole ongelmia?!?

En ole muuttanut mitään, vaan päinvastoin koittanut pitää kaiken mahdollisimman samana kuin kaupasta ostettaessa. En varmaan käytä puoliakaan boksin hienoista ominaisuuksista. Älkää kysykö mitä pluginiä käytän tms. koska en edes tiedä, eikä ole ikinä edes kiinnostanut tietää. Sen verran katselin valikoita että niissä oli ilmeisesti paljonkin kaikenlaisia asetuksia ja variaatioita mistä tiedot haetaan millä metodeilla... Mutta minulla kyseessä on Satshopista ostettu valmiilla imagella oleva Ultimo, ja vanhalla softalla (Apollo 153), koska uusi tuntui sotkevan koko systeemin.

Raitsa

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Kirjala
Laitteisto
Sony VPL-HW55ES + Stewart Firehawk 182cm, LibreElec + Intel NUC, 2 * nVidia Shield, LG 55B6V, Vu+ Uno4k & T90+8lnb, 28Tb Thecus N7510 NAS, Denon AVR-X1100W, AMX+ 3*Ipad, 3*KefQ1, 4*KefQ2DS, Elac S12EQ
Me muut taidamme pitää boksimme ajan tasalla ja sen vuoksi myös se päivitetty epg-lisäosamme toimii.

Ishtor

Huoltovalikon jäsen
Laitteisto
VU+ Ultimo
Kun en uskalla enää päivittää. Viimeksi kun yritin niin tappelin pari viikkoa kun ei oikein mikään enää toiminut. Siitä oli täälläkin ketju silloin. Viritinongelmia siis. Ainoa tapa saada toimimaan oli palauttaa vanha image.

Ja kauhea homma kaikkien suosikkilistojen ja asetusten kanssa taas... kai ne saisi varmuuskopioitua jotenkin, mutta en osaa. Tai varmaan osaisin ja oppisin (ICT-insinöörin koulutuksella) mutta kun ei jaksa kiinnostaa niin paljon tuo asia että viitsisin käyttää puolta tuntia enemmän aikaa sen selvittelyyn. TV on minulle TV, ja virittelen mieluummin vapaa-ajalla jotain ihan muita juttuja kuin tietokoneita.

Boksi on kuitenkin toiminut varmaan 5 vuotta moitteetta, ja vasta nyt alkanut tulla ongelmia. Eli hyvin on toiminut kaltaiselleni peruskäyttäjälle. (Boksi myös hirttää jumiin aina välillä, jos sitä ei käytä pariin päivään, niin huomaa siitä että kellonaikakin on hyytynyt paikoilleen. Levy melko täynnä jatkuvasti, voi johtua siitä.)

harkonen

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Oulu
Laitteisto
VU+Duo2 (ATV6.2)
90 (0.8W-4.8E-13E)
120 (19.2E-23.5E-28.2E)
3xInverto BP QD
3xInverto BU HGLN QD
EMP MS21/12PIU-6
dna dvb-c
Lienee parasta, että haet Gigantista laitteen joka toimii siten kuin sen on joku suunnitellut. EPG toimii varmasti niin hyvin kuin palveluntarjoaja on sen suunnitellut.

Ei tarvitse nähdä vaivaa päivittääkseen laitettaan tai etisiäkseen tietoa vaikkapa täältä.

harkonen

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Oulu
Laitteisto
VU+Duo2 (ATV6.2)
90 (0.8W-4.8E-13E)
120 (19.2E-23.5E-28.2E)
3xInverto BP QD
3xInverto BU HGLN QD
EMP MS21/12PIU-6
dna dvb-c
Ei löydy pölynimurikaupasta kunnollista, mutta ei tarvitse opetella päivittämäänkään..

Lie tuo, että kuva kuitenkin näkyy ja epg?

Lumikki

Huoltovalikon jäsen
Länsi Kanta-Häme
Laitteisto
5W,0.8W,9E,13E 100cm
19E,26E,28E 121cm
Vu+ Solo2 (2xS2) OpenATV 5.3
Vu+ Solo SEV2 (2xT2) OpenATV 5.1
Nuc Kodi Libre. 7.0.3
Ehkä kannataisi miettiä toista imagea, sekä mihin sitä Rytec:iä oikein käyttää?
Me muut taidamme pitää boksimme ajan tasalla ja sen vuoksi myös se päivitetty epg-lisäosamme toimii.
Ei pidä paikkansa. Osa päivittää jatkuvasti. Osa taas pysyy jossain samassa tietyssä toimivassa imagessa ja vaihtaa imagen hyvin harvoin uudempaan. Ja jotkut tekee siltä välitä ja jotku jotain muuta. Jokainen tallaa ihan omalla tavallaan eli minkä näkee itselle parhaimmaksi.

Kiitokset: Tero_perkele

Ishtor

Huoltovalikon jäsen
Laitteisto
VU+ Ultimo
Eli pitänee tulkita näistä tympeistä vastauksista, että "ansaitakseni kunnioituksen" päivitän käyttiksen, ja jos ongelmat palaavat niin sitten kyselen täältä infoa, koska minulla on siihen oikeus, koska olen kuitenkin yrittänyt.

Mutta jännää että vaikka asenne tuntuu olevan että "me olemme viisaita ja sinä tyhmä, joten jos et tykkää päivitellä, niin mene giganttiin", niin tuossa linkkaamassani ongelmassa ei täältä löytynyt sellaista tietäjää joka olisi osannut auttaa. Se pistää väistämättä miettimään, että uskaltaako lähteä yrittämään, koska täällä olevat ovat kuitenkin alan harrastajia. Ja silti periaatteessa itse korjasin sen ongelman, vaikken digibokseista niin sanotusti mitään ymmärrä. No, sain jotain apua silloin SatShopista ja siihen luotan nytkin.

Ajattelin vaan että jos tuossa EPG-ongelmassa olisi kyse jostain asetusvirheestä jonka vuoksi ongelma uusiutuu juuri minulla säännöllisin väliajoin. Mutta kaipa se sitten johtuu päivittämättömyydestä.

Lumikki

Huoltovalikon jäsen
Länsi Kanta-Häme
Laitteisto
5W,0.8W,9E,13E 100cm
19E,26E,28E 121cm
Nuc Kodi Libre. 7.0.3
Eli pitänee tulkita näistä tympeistä vastauksista, että "ansaitakseni kunnioituksen" päivitän käyttiksen, ja jos ongelmat palaavat niin sitten kyselen täältä infoa, koska minulla on siihen oikeus, koska olen kuitenkin yrittänyt.
Joo vastaukset eivät olleet hyviä. Jotkut täällä foorumilla "luulee" että päivittäminen ratkaisee "kaikki" ongelmat. Joskus se tekee niin mutta usein ei ja joskus jopa päinvastoin eli tulee ongelmia.
Sinulla kun oli tuota boxi hirttää välillä kiinni niin jos se tekee sitä aamusin niin kyse voi olla juuri Rytecin xmltv-import pluginista. Se tekee joillain harvoilla tuota. Itse veikkaan että laitteesta loppuu muisti silloin kun on ajastuksen tallennus päällä ja Rytec lähtee päivittämään. Mutta vaikea sanoa...

Raitsa tuossa jo antoi yllä linkin varsinaiseen ongelmaan eli Rytec on päivittämässä asioita ja vanhat asiat saattaa lopettaa yhteistyön.

PNP

Valvoja
Ylläpitäjä
Turku
Laitteisto
VU+ Ultimo 4K, Uno 4K, Solo 4K, Wetek Core
Vaikka vastaukset ovat "huonoja", niin kyllä tuossa tapauksessa vaihtoehdot ovat vähissä, eli pitää kiinnostaa joko päivittää koko boksi tai päivittää manuaalisesti nuo muutokset boksiin mitä on tullut, jos edes pystyy kun on noin vanha image.
Tiedän että @Lumikki ei kauheasti päivittämistä suosi, mutta eikö silti Apollo 153 ala jo olemaan vähän aikansa elänyt jotta ilman sen pävittämistä kannattaisi alkaa tuollaista ongelmaa ratkomaan, voi olla että vaatisi todella syvää kiinnostusta.

Kiitokset: DoDo

Lumikki

Huoltovalikon jäsen
Länsi Kanta-Häme
Laitteisto
5W,0.8W,9E,13E 100cm
19E,26E,28E 121cm
Nuc Kodi Libre. 7.0.3
Tiedän että @Lumikki ei kauheasti päivittämistä suosi, mutta eikö silti Apollo 153 ala jo olemaan vähän aikansa elänyt jotta ilman sen pävittämistä kannattaisi alkaa tuollaista ongelmaa ratkomaan, voi olla että vaatisi todella syvää kiinnostusta.
Kyllä minäkin päivitän koko imagen aina silloin tällöin eli noin 1-3 vuoden välein. En vain viitsi tehdä turhia päivittäisi päivityksiä, koska enigman imaget eivät ole siihen riittävän luotettavia ja niissä ei ole tietoturvapäivityksiä. Päivitykset ovat erittäin tärkeitä tietyissä asioissa mutta enigma laitteissa ne eivät ole. Kun on vakaa image käytössä ja siinä toimii kaikki mitä haluaa niin tällöin ei päivittämisellä ole merkitystä. Älä riko toimivaa, korjaa vain oikeasti viallinen asia.

Kyllä, kyseinen Apollo image on jo erittäin vanha. Puhumattakaan että henkilö sanoi sen kaatuilevan. Joten imagen vaihtaminen "uudempaan" olisi suotavaa ja sitä minä ehdotinkin. Kun kerran on imagen ja sen pluginien kanssa ongelmia niin ei ole mitään syytä olla päivittämättä sitä imagea uudempaan.

Viimeksi muokattu:

Ishtor

Huoltovalikon jäsen
Laitteisto
VU+ Ultimo
Minulla on tallessa se Hades, lieneekö uusin? Saako asetuksia (kaikki pikselin viilaukset EPG:n ulkoasussa, fontin ja esikatseluikkunan koot, tallennusten ennakkoajan poisto jne...) jotenkin talteen niin, että saisi palautettua ne uuteen käyttikseen päivityksen jälkeen? Vai pitääkö konffailla kaikki uudestaan? Aika paljon joutui noita säätelemään kun on 120" kuva, niin layout ei ole bulkkisäädöillä ihan optimaalinen ruudun tilankäytön kannalta.

Lumikki

Huoltovalikon jäsen
Länsi Kanta-Häme
Laitteisto
5W,0.8W,9E,13E 100cm
19E,26E,28E 121cm
Nuc Kodi Libre. 7.0.3
Jos tekee todella suuren hyppäyksen image versioissa niin on suositeltavaa että konffailee kaiken uudestaan. Koska vanhojen tietojen palautus uuteen imageen voi tehdä siitä uudesta imagesta epävakaan.

Mutta se ei tarkoita että ei kannattaisi ottaa kaikkia mahdollisia asioita vanhasta talteen aina imagea myöten. Välillä kestää jopa hieman että saa uuden toimivan imagen edes laitteeseen eli se vaihto uudempaa ei aina onnistu. Paras onnistumismahdollisuus on kun laittaa kaiken puhtaalta pöydältä, tekee perusasetukset käsin ja testaa ensin perusasiat eli imagen vakautta ennenkuin alkaa muokkailla enemmän.

Itse en muista kovin tarkkaan noita image versioita mutta eikö Hadeskin ole jo joku vanha OpenVixin image?

Minulla itselläni on käytössä vanha OpenATV 5.3 versio (Vu+ Solo2 laitteessa). Pitäisi jossain vaiheessa laittaa jonkun image tekijän uudempi mutta toistaiseksi siihen ei ole ollut tarvetta.

Viimeksi muokattu:

tappari

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Vantaa
Laitteisto
Duo2, Solo SE V2, Ultimo 4K
En edes yrittäisi palauttaa asetuksia Hadeksesta nykyiseen uusimpaan versioon, joka on 5.0.029. Taatusti tulee vaikeuksia.

Raitsa

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Kirjala
Laitteisto
Sony VPL-HW55ES + Stewart Firehawk 182cm, LibreElec + Intel NUC, 2 * nVidia Shield, LG 55B6V, Vu+ Uno4k & T90+8lnb, 28Tb Thecus N7510 NAS, Denon AVR-X1100W, AMX+ 3*Ipad, 3*KefQ1, 4*KefQ2DS, Elac S12EQ

harkonen

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Oulu
Laitteisto
VU+Duo2 (ATV6.2)
90 (0.8W-4.8E-13E)
120 (19.2E-23.5E-28.2E)
3xInverto BP QD
3xInverto BU HGLN QD
EMP MS21/12PIU-6
dna dvb-c
Ei kannata pahoittaa mieltään, jos ei oma ongelma ratkeakkaan ilman omaa osallistumista.

Ilmoitit heti, että päivittäminen ei kiinnosta, etkä jaksa säätää, niin ehdotin vain että hankkii sitten laitteen joka sopii noihin spekseihin ;)

Raitsa

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Kirjala
Laitteisto
Tämä toinen vastaava ketju tältä päivältä oli menestyksekäs eikä tainnut aiheuttaa harmaita hiuksia.

tappari

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Vantaa
Laitteisto
Duo2, Solo SE V2, Ultimo 4K
Kun en uskalla enää päivittää. Viimeksi kun yritin niin tappelin pari viikkoa kun ei oikein mikään enää toiminut. Siitä oli täälläkin ketju silloin. Viritinongelmia siis. Ainoa tapa saada toimimaan oli palauttaa vanha image.

Ja kauhea homma kaikkien suosikkilistojen ja asetusten kanssa taas... kai ne saisi varmuuskopioitua jotenkin, mutta en osaa. Tai varmaan osaisin ja oppisin (ICT-insinöörin koulutuksella) mutta kun ei jaksa kiinnostaa niin paljon tuo asia että viitsisin käyttää puolta tuntia enemmän aikaa sen selvittelyyn. TV on minulle TV, ja virittelen mieluummin vapaa-ajalla jotain ihan muita juttuja kuin tietokoneita.

Boksi on kuitenkin toiminut varmaan 5 vuotta moitteetta, ja vasta nyt alkanut tulla ongelmia. Eli hyvin on toiminut kaltaiselleni peruskäyttäjälle. (Boksi myös hirttää jumiin aina välillä, jos sitä ei käytä pariin päivään, niin huomaa siitä että kellonaikakin on hyytynyt paikoilleen. Levy melko täynnä jatkuvasti, voi johtua siitä.)
On sääli jos olet pettynyt Ultimoosi.
Nuo kanavahaun tulokset ja määrittelemäsi suosikkilistat saat helposti talteen vaikkapa DreamboxEdit ohjelmalla pc:lle. Sieltä ne on helppo palauttaa boksille. Toki olettaisin sinulla ICT-insinöörinä jonkinlaisen tietokoneen olevan. Tuo kanavahaku ja suosikkilistojen tekeminen lienee se aikaaottavin homma jos boksille tehdään puhdas flashi uudella imagella ja tiedot eivät ole tallessa.
Perusasetuksien muuttaminen Suomen olosuhteisiin ei liene kovinkaan suuri homma kun valitsee oikein virittimien asetukset (minä suosin antenniverkossa asetusta Europe,Middle East,Africa DVB-T/T2 Frequencies) ja aikavyöhykkeen (Europe, Helsinki). Tosin et viestinnässäsi ole kertonut missä verkossa boksisi virittimet ovat.
Nämä Enigma2 boksit nyt ovat vähän harrastusta vaativia vehkeitä joskus. Viitseliäälle käyttäjälle antavat paljon. Minä olen toistaiseksi ollut tyytyväinen vaikken inssinööri olekaan. :rolleyes: