Apua kaivataan Enigma maailmaan hyppäys - aloittelijan kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Thaj
  • Aloituspäivämäärä
Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

Thaj

Huoltovalikon jäsen
1) Tausta - Kerron tarinaani useammassa postauksessa. Jos tästä on muille uusille enigma-hörhöille apua.

Kuusi vuotta Miraclebox 9:n käyttöä (S2 ja T2 -virittimillä) tuli vihdoin päätökseen. Pääsääntöisesti olen ollut Miraakkeliin kyllä tyytyväinen, mutta moni asia matkan varrella on tympinyt koko ajan. Olen kyllä saanut tunkattua Miraclen niin, että kaikki häiritsevät ominaisuudet ovat olleet minimoitu. Eli kaatumisia ei ole boksin softasta johtuvista syistä ollut vuosiin lainkaan.

Eniten tympi kaksi asiaa.

1) EPG Canal Digitalin kanavilla joko loistaa poissaolollaan tai näyttää vain kaksi seuraavaa ohjelmaa. Full EIT kanavanipun päällä pitäminen ei ole auttanut enää vuosiin.
2) Katselukortin jokakuukautinen vaihto CD:n omaan boksiin ja takaisin.

Muita satunnaisia "ongelmia": S2-viritin on hajonnut kaksi kertaa, Kaukosäädin kuoli lopullisesti jo vuosia sitten (Harmony korvasi), ohjelmistopäivityksiä ei ole ollut, eikä tule. Jälkimmäisellä kerralla virittimen hajoaminen hajoitti myös aktiivisen mikropään.

Aika tuli vihdoin kypsäksi vaihtaa. Olin jo kauan sitten päättänyt, että Enigmaan siirrytään ja päätös tulevasta laitteesta oli kohtuu helppo. Halusin sellaisen, jolla varmasti pärjää raudan puolesta vielä pitkään. Lisäksi ulkoinen virtalähde oli vaatimus. Tietenkin myös vaihdettavat virittimet jne. VU+ Ultimo 4k:sa oli lisäksi HDMI IN -liitäntä, joten tämä malli nousi sitten lopulta ylitse muiden. Huoltovalikon kehut vehkeelle toki myös painoivat vaakakupissa.

Virittimiksi valikoitui FBC-S2 ja tupla T2 FBC-paikkaan. Eli molemmat uuden malliset slotit käytössä. Legacy paikka on vielä vapaana jos tarvetta tulee. Toki ulkoisia virittimiäkin on mahdollista lisätä. Käytössä on ulkoinen NAS, joten sisäisen kovalevyn jätin ainakin nyt pois. Toki lisään sen myöhemmin jos alkaa ilmetä tarpeita. Boksin ulkoinen kokoonpano on siis täysin sama, kuin Miraakkelilla oli. Tiesin, että en halua OpenVIXiä, joten sponssin valmiiksi asennettu image jäi myös pois. Tämä tietysti jännitti Enigma-noviisia suuresti .

Viimeksi muokattu: