DVD ISO-imaget

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

Puppe78

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Kokkola
Laitteisto
VU+ Duo2 kaapelissa OpenATV 5.3
Käytössä OpenATV 6.1. DVD:t oon ripannu ISO-imageiksi NAS:lle. Katselu sujuu muuten ongelmitta, mutta osalla imageista ei alkuvalikossa (kielen valinta valikko) pysty valitsemaan kieltä, koska "ylös" ja tai "alas" kaukosäätimestä painettaessa hyppää takaisin tallennusvalikkoon. Boksi ei ikään kuin tunnista että kyseessä on valinta valikko vaan käyttää kuin tallennusta katsottaessa.

Raitsa

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Kirjala
Laitteisto
Sony VPL-HW55ES + Stewart Firehawk 182cm, LibreElec + Intel NUC, 2 * nVidia Shield, LG 55B6V, Vu+ Uno4k & T90+8lnb, 28Tb Thecus N7510 NAS, Denon AVR-X1100W, AMX+ 3*Ipad, 3*KefQ1, 4*KefQ2DS, Elac S12EQ
Jos boksista tai sen latauksista löytyy Kodi niin sen avulla kannattaa koittaa.

mtk-

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Käytössä OpenATV 6.1. DVD:t oon ripannu ISO-imageiksi NAS:lle. Katselu sujuu muuten ongelmitta, mutta osalla imageista ei alkuvalikossa (kielen valinta valikko) pysty valitsemaan kieltä, koska "ylös" ja tai "alas" kaukosäätimestä painettaessa hyppää takaisin tallennusvalikkoon. Boksi ei ikään kuin tunnista että kyseessä on valinta valikko vaan käyttää kuin tallennusta katsottaessa.
Paina "menu" näppäintä niin pääsee eteenpäin.

Puppe78

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Kokkola
Laitteisto
Paina "menu" näppäintä niin pääsee eteenpäin.
Joo olen tuon huomannut. Suurimmassa osassa imageista pääsee "menu" - napilla valikkoon ja sieltä eteenpäin kun valikko taas toimii. Nyt tuli vastaan image, jossa ei "menu"-nappikaan auta.

Kodilla ei näy imaget ollenkaan. Tunnistaa ja avaa, mutta musta ruutu vain.

Onko joku kokeillut kytkeä usb-liitäntäisen ja dvd-asema boksiin? Toimiiko natiivisti vai vaatiiko lisäosan?

PeeHoo

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Espoo
Laitteisto
Vu+ Duo2 (1x tuplaS2, 1xtuplaT), Vu+ Ultimo (3xT), Windows 10/Kodi, Denon AVR-2113, 2 x Raspberry Pi, Asus Lyra, Asus AC66U, Asus56U
Liippaa... Toki jos levytilaa löytyy niin mikäs siinä tehdä DVD:stä ISO-imageja... Tuppaa vaan noin 4 kertaa viemään saman laatuinen kama levytilaa vs. h.264 mkv kääreeseen pakattu kama... En ole muuten kokeillutkaan osaako E2 boksit toistaa mkv-kääreitä jos niissä on useita audio/tekstiraitoja.

Puppe78

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Kokkola
Laitteisto
Liippaa... Toki jos levytilaa löytyy niin mikäs siinä tehdä DVD:stä ISO-imageja... Tuppaa vaan noin 4 kertaa viemään saman laatuinen kama levytilaa vs. h.264 mkv kääreeseen pakattu kama... En ole muuten kokeillutkaan osaako E2 boksit toistaa mkv-kääreitä jos niissä on useita audio/tekstiraitoja.
Levytilaa on 2TB ja muksun lastenohjelmia oon tallennellu ettei tarvi kokoajan levyjä vaihdella . Aluks noita rippasin Handbrakella, mutta meni mielenkiinto siihen ku vaati kikkailua jonkin verran, jos halus karsia ääniraitoja ja kappaleita. AnyDVD:lla saa imageksi parilla klikkauksella.

harkonen

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Oulu
Laitteisto
VU+Duo2 (ATV6.2)
90 (0.8W-4.8E-13E)
120 (19.2E-23.5E-28.2E)
3xInverto BP QD
3xInverto BU HGLN QD
EMP MS21/12PIU-6
dna dvb-c
En ole muuten kokeillutkaan osaako E2 boksit toistaa mkv-kääreitä jos niissä on useita audio/tekstiraitoja.
Ääniraidoista en tiedä, mutta tekstitykset eivät toimi. Valinnoissa näkyvät, että on olemassa mutta valinta ei tuo tekstejä näkyviin.

Puppe78

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Kokkola
Laitteisto
Ääniraidoista en tiedä, mutta tekstitykset eivät toimi. Valinnoissa näkyvät, että on olemassa mutta valinta ei tuo tekstejä näkyviin.
Itse olen huomannut että mkv-ripeillä tekstitykset usein vaativat muutaman kerran pause-play-pause syklin, ennen kuin lähtevät päälle. Näin vaikka yksi tekstitys tiedosto vain

harkonen

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Oulu
Laitteisto
VU+Duo2 (ATV6.2)
90 (0.8W-4.8E-13E)
120 (19.2E-23.5E-28.2E)
3xInverto BP QD
3xInverto BU HGLN QD
EMP MS21/12PIU-6
dna dvb-c
muksun lastenohjelmia oon tallennellu ettei tarvi kokoajan levyjä vaihdella.
Itse tehnyt samaa urakkaa makemkv:llä. Saa helposti karsittua kaiken ylimääräisen tauhkan pois ja kaikki episodit omaksi tiedostoikseen.

Puppe78

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
Kokkola
Laitteisto
Itse tehnyt samaa urakkaa makemkv:llä. Saa helposti karsittua kaiken ylimääräisen tauhkan pois ja kaikki episodit omaksi tiedostoikseen.
Tuo MakeMKV:tä itsekkin aluksi noita rippailin ja ehdottomasti helppokäyttöisin ohjelma tuohon. On vaan 30 päivän ilmainen ja lisenssistä en viitiny 50€ maksaa