Dreambox flashaus, ongelmia?

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

pipox

Rekisteröimätön kävijä
Pieni galluppi paikallaan, kun monella tämän forumin käyttäjällä näkyy olevan dreamboxi. Kuinka monella on vaikeuksia saada image flashattua koneeseen ? Itsellä on 3 konetta säännöllisesti päivitettävänä ja 2:een menee "heittämällä" softat sisään, mutta 1 kone on ollut uudesta pitäen oikku. Serial johdolla ainoastaan menee, ei yritäkkään lan:in kautta ja 2 -3 kertaa pitää aina flashata ennen kuin boottaa. Flash erase:n olen aina tehnyt, ei vaikutusta. Lisäksi tuo samainen yksilö kaatuilee eniten. Taitaa olla maanantai kappale toi. Toinen kysymys: Häviääkö kellään Diseqc asetukset muistista ?

ballpoint

Huoltovalikon jäsen
Mulla on mennyt aina flässäykset ekalla. Oon käyttänyt pelkästään dream-up-lan:ia.

Käsittääkseni diseqc asetukset häipyy juuri sen takia kun teet flash-erasen. En oo tehnyt flash erasea kertaakaan flässäyksen jälkeen ja aina on pelittäny ok.

pipox

Rekisteröimätön kävijä
Tarkotin että diseqc asetukset häviää omia aikojaan ihan normaali käytössä.. Sitten kun laittaa ne takaisin on 10E & 13E kanavalistat hävinneet on vain 5E ja 1W..

ibiza

Huoltovalikon jäsen
Dream-up-lanilla imaget menee heittämällä, ei ongelmia kertaakaan. Minulla ilmeni Travellerin imagella tuota diseqc asetusten katoamista, ronalddilla ei ole ollut ongelmia sillä saralla (kuten ei muutenkaan, jostain syystä traveller mm. välillä sammutti itse itsensä).

anttist2

Huoltovalikon jäsen
Itse kopioin imagen /tmp hakemistoon ftp:llä nimelle root.cramfs ja valitsen Dreamboxin update valikosta manual update. Huhujen mukaan turvallisin tapa sarjaportin jälkeen. Aikaisemmin homma meni pari kertaa pieleen dreamuplanilla, jolloin tarvittiin sarjaporttia ja dreamup softaa.