AzBox Mini ME Conax kortti ei toimi. Vastaus.

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

moonspy

Huoltovalikon jäsen
No niin, tuli tässä kolme päivää takuttua kyseisen boxin kanssa kun halusin saada Conax Ca....l Di...al kortin toimimaan ja tuskaahan se oli kun ei oikein suoria ohjeita tullut vastaan, mutta tässä on nyt oman kamppailun tulokset.

Ihan alkuun äkkiä se orginaali image pois koneesta, koska mulla kaatuili laite kokoajan ja ei se kortti siinä toiminu suoraan. Lisäksi AZTrino oli todella kankean tuntuinen kun olen tottunut OpenPLi imageen...
Tässä tällä hetkellä uusin versio(prerelease 4):http://openazbox.info/viewtopic.php?f=7&t=158
- Kytke laite nettiin
- Formatoi UBS tikku FAT32 muotoon ja kopio linkista imattun paketin tiedostot tikulle
- Tikku laitteeseen ja virrat päälle. Flashää BOOT(0) osioon. kestää noin 2min
- kun valmis valitse neljäs vaihtoehto Restart ja poista tikku laitteesta
- voit tehdä asetukset Wizardin avulla tai sitten skipata ja tehdä myöhemmin
- Menu - Settings - Network ja sieltä kaivat laitteen ip osoitteen jotta muistat sen myöhemmin
- Aikaisemmassa linkissä oli myös update paketti, lataa se koneelle
- Asenna DreamBox Control Center (DCC) PC:lle ja käytä FTP:tä siirtääksesi update IPK paketin /usr/volatile/tmp kansioon
- Valitse Telnet ja mene /usr/volatile/tmp kansioon (cd /usr/volatile/tmp) LS komennolla näet mitä kansiossa on
- aja komento: opkg install "update paketin nimi.ipk"
- Boottaa AzBox
- Mene Menu --> Plugins --> ja paina vihreää nappia (Download Plugins)
- Sieltä Softcams ja Cccam 2.3.0 tai mikä nyt on uusin
- Mene Menu --> Setting --> Softcam ja valitse cccam käytettäväksi
- Tee työpöydälle uusi tekstitiedosto ja kirjoita seuraavat rivit:
#######################
#### Config ####
#############################
# SERVER LISTEN PORT : #
SERVER LISTEN PORT : 12000
ALLOW WEBINFO: yes
ALLOW TELNETINFO: yes
WEBINFO USERNAME : webinfo
WEBINFO PASSWORD : webinfo
TELNETINFO LISTEN PORT : 16000
WEBINFO LISTEN PORT : 16001
GLOBAL LIMITS : { 0b00:000000:2 }
SERIAL READER: /dev/ttyUSB0

En käy läpi mitä kaikki meinaavat koska tähän on niin monta ohjetta jo tehty.
Tärkein on tuo viimeinen SERIAL READER: /dev/ttyUSB0, tämän on se syy miksi kortin lukija ei toimi. Normaalisti OpenPLi imageissa tämän on defaulttina /dev/sci0 joka on nyt sitten tietysti eri tässä AzBox Mini me vehkeessä. Eli siis lukijan laiteosoite on väärä ja se pitää kertoa erikseen mistä osoitteeseta ohjelma katselee korttia.
Mun ongelma makasi juuri tässä kohtaa ja en oikein löytänyt miten ja minne tuo /dev/ttyUSB0 piti kirjoittaa.
- Kun rivit on tekstitiedostossa talenna se tiedosto cccam.cfg nimiseksi ja tarkista, että txt päätettä ei ole cfg jälkeen (ei cccam.cfg.txt vaan cccam.cfg)
- Käytä DCC ohjelmaa ja siirrä tiedosto /etc kansioon
- Buuttaa AzBox..... itse en buutannut ja siksi taistelin pitkään. Joku tietävämpi voisi kertoa, että johtuiko se siitä, että linux ei osannut mountata laitetta kun sitä ei pyydetty.. en tiedä arvaus vain :)
- Buutin jälkeen kortti sisään ja testaamaan, että toimii. (itse etsin vain pari kanavaa ja testaan niillä kun en jaksa koko scannia odottaa tässä vaiheessa)

Henkilökohtaisesti pidän tästä imagesta ja se onkin ollut käytöss jo pari vuotta DB7025:ssa ja nyt Vu+ Duo:ssa. Hyvän näköinen ja toimiva.
En itse niin pidä tästä AzBox mini me laitteesta kun ei ole mitään näyttöä, mutta vaikuttaa ihan pätevältä nyt kun sitä on räplännyt.

Toivottavasti jollekkin on tästä apua.

Ei muuta kuin kanava surffailua.. ;)