Astran 28,2 näkyvyys Suomessa

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

SKY-TV

Huoltovalikon jäsen
Tiedän näkyvyyskartat jne jne..nyt haluaisin omakohtaisia kokemuksia kyseisen satelliitin näkymisestä suomessa.2A,2B JA 2D.Millä mikropäillä?Peilikoot?Onko monella SKYN digboxia olemassa?Mihin aikaan kuva pätkii jne jne..

satdigi

Huoltovalikon jäsen
100cm antenni + 0.3dB Invacom.

Löytyy tällä hetkellä 935 kanavaa jos salatut laskee mukaan.

Kaikki muut satelliitit ja beamit näkyy paitsi 2D.

ilmari

Rekisteröimätön kävijä
1.8m prime focus + Invacom C-120 + Echostar 3600.

Astra 2D:n BBC One ( 10788V-10818V-10847V) näkyvät Lahdessa aamupäivällä, sekä iltaisin. Karttojen mukaan ei pitäisi näkyä ollenkaan, mutta mistäpä sen tietää miten signaali käyttäytyy näkyvyyskeilojen ulkopuolella.
Eli se, että 2D näkyy minulla täällä Lahdessa ei tarkoita sitä, että sen pitäisi näkyä myös esim. Helsingin, Tampereen, tai Turun seuduilla.

Hexi

Tuki-jäsen
Tuki-jäsen
satdigi sanoi:
100cm antenni + 0.3dB Invacom.

Löytyy tällä hetkellä 935 kanavaa jos salatut laskee mukaan.

Kaikki muut satelliitit ja beamit näkyy paitsi 2D.
Näkyykö myös Astra 2 B:n south beam mulla ei ainakaan näy.

Vkeys

Huoltovalikon jäsen
Itselläni 2B south beamista ainakin valtaosa näkyy T90 peilillä.
Esim. 12032H, 12051V. 12207 sky news taas vaatii täysin pilvettömän kelin.

ilmari

Rekisteröimätön kävijä
Vkeys sanoi:
Minulla pysyy 12032H, sekä 12207V täysin mykkänä ja taajuudella 12051V kuva näkyy joskus ja silloinkin se palikoituu tosi pahasti.

Sehän tässä vähän ihmetyttää, kun saan osan päivää 2D:n näkyviin, mutta en kuitenkaan 2A/2B south beamia.

G

G-man

Rekisteröimätön kävijä
Vkeys sanoi:
Mulla ei näy pihaustakaan BBC:n kanavista 28 eastilla, vaikka pannu on suht iso, 2.4m ja LNBkin tuli vaihdettua. Kuka prkl käski muuttaa tänne korpeen :evil:

ilmari

Rekisteröimätön kävijä
G-man sanoi:
Mulla ei näy pihaustakaan BBC:n kanavista 28 eastilla, vaikka pannu on suht iso, 2.4m ja LNBkin tuli vaihdettua. Kuka prkl käski muuttaa tänne korpeen :evil:
Älä hermostu G-man, sillä eipä taida 2D näkyä monella muullakaan, vaikka ei korvessa asukaan.
Minulle vaan sattui säkä, kun signaali osuu näkyvyyskeilan ulkopuolella juuri sopivasti oman kuuppani kohdalle.

ianpales

Rekisteröimätön kävijä
Itse olen nyt tapellut tuon 28.2E:n kanssa TD90 lautasella jo tovin ja tuntuupa siltä että kohta on aika luovuttaa... Jäänkö nyt paljosta paitsi jos ei tuo kyseinen suunta näy, onko tuolla jotain järkeviä kanavia tai ylipäätänsä kuinka monta vapaata kanavaa tuolta on mahdollista edes saada ?

satdigi

Huoltovalikon jäsen
Sieltä löytyy muutama musakanava, helvetisti ostoskanavia, motors tv ja extreme sports. Elikkä ei oikeastaan mitään katselemisen arvoista FTAna mitä ei jostain toisesta satelliitista tule.

Mutta kyllä sulla ainakin eteläsuomessa pitäisi löytyä.