Aloittelijan ostoaikeet ja neuvopyynnöt!

Sivustoa
		sponsoroi SatShop.fi

Jugelix

Huoltovalikon jäsen
Morjens Teille kaikille!
Aloittelija kyselee seuraavaa: Olen haeskelemassa suht' edullista viritintä kakkosvirittimeksi tai vaihtoehtoisesti ykkösvirittimeksi. Olen katellut noita NOKIA:n 9802 vaihtoehtoina, koska hinta niillä alkaa olla suht sopivaa. Mutta, nyt luettuani keskusteluita, tuntuu siltä, että malli alkaa jäämään hieman jälkeen. Onko siis syytä unohtaa koko Nokialainen ja laittaa hiukka enemmän kiinni ja hankkia joku muu laite? "Nykyaikaisempi" mitä sillä sitten tarkoitankin.?? :oops:
Olisiko ehkä Samsung DSR-9500 VIACI patch-versio sittenkin kannattavampi ostos? Tai joku muu vastaava.
Kaipaisin nyt neuvoa koska olen kuitenkin vielä aloittelijan kengissä näissä jutuissa. Tosin jo vuoden pari pelannut niiden kanssa jollain lailla, mutta tietämys kaipaa kohennusta!!

Kiitollinen vastauksista!! :D

Vkeys

Huoltovalikon jäsen
Moro :D

Vastaanottimia voi rankata mielensä mukaan jokainen. Tärkeintä boxia hankkiessa on käyttötarve, eli mitä haluat/pystyt nähdä lautasen kautta?

Raitsa

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Kirjala
Laitteisto
Sony VPL-HW55ES + Stewart Firehawk 182cm, LibreElec + Intel NUC, 2 * nVidia Shield, LG 55B6V, Vu+ Uno4k & T90+8lnb, 28Tb Thecus N7510 NAS, Denon AVR-X1100W, AMX+ 3*Ipad, 3*KefQ1, 4*KefQ2DS, Elac S12EQ
Noista kahdesta mainutusta vaihtoehdosta suosittelen ehdottomasti Samsungia.

Jugelix

Huoltovalikon jäsen
Molskis taas!

" Raitsa ja Vkeys".

Kiitos ensinnäkin vastauksistanne. Niin, se mitä haluaisin tällä hetkellä, on pelkästään Sirius ja Thor yhdellä peilillä sivusyötöllä.
Mahdollisimman "halvalla" tietenkin! Virittimestä sen verran, että olisi ehkä mukavin ja käyttäjäystävällisin malli jokin, johon ei välttämättä CA-moduleita tarvittaisi näille mainitsemilleni THOR ja SIRIUS sateliiteille, vaan niille olisi integroidut lukijat.
Mutta laite sisältäisi kuitenkin 1-2 slottipaikkaa ajatellen muita sateliitteja ja tulevaa aikaa. En tiedä onko kuinka paljon kokemuksia ja kirjoituksia näistä, esim. Digiality VC-104 jossa sisäänrakennettuna Conax ja Viaccess-salauksenpurkumahdollisuudet. Lisäksi mahdollisuus kahdelle CA-modulille.
Koska olen foorumilla uusi, en ole ehtinyt kaikkea lukea, niinkuin tietenkin pitäisi, jotta ei kaikkea hölmöä tarttisi kysyä.
On ilo lueskella näitä juttuja, koska tuntuu esim. kielenkäyttö yms. kielen ulkoasu jo olevan täällä kunnossa.

Ohhoh, lipsahtiko juttu pitkäksi!!? No, lyhennellään jatkossa!! :oops:

Terv. jugelix

IsoPepe

Huoltovalikon jäsen
Noilla sinun antamilla vaatimuksilla (2korttipaikkaa ja 2camin paikkaa) ei edes voi sitä Noksua ajatella. Itse vaihdoin 9802 Nokialaisen juuri tuohon 9500Sammyyn ja tyytyväinen olen ollut. Pätsätyssä versiossahan on korttipaikat juurikin Via ja Conax korteille joita tarvitset jos aiot saada Thorista ja Siriuksesta alas jotain katsomisen arvoista. Tarvittaessa voit sitten "nälän" kasvaessa käyttää niitä moduulipaikkoja.

Jugelix

Huoltovalikon jäsen
Joops, morjens vaan Maintenanceman!!

Kiiti vaan sullekin vastauksestasi! Olen kuin olenkin tehnyt jo jonkinlaisen alustavan päätöksen sen Samsungin hankinnasta. Tutkailen juuri kaikkea mahdollista tietoa siitä, mitä saatavilla on. Mutta kuitenkin tuntuu välillä, että tietoa alkaa olla liikaa ja alkaa pääkoppa mennä sekasin kaikesta tästä.

Terv. jugelix

trajanie

Huoltovalikon jäsen
Tervehdys!

Laitteistoa olen minäkin hankkimassa ja juttuja lueskeltuani Samsung 9500 tuntuu hyvältä ja "laajennettavalta" virittimeltä? En haluaisi maksaa turhia "oppirahoja" eli olisi pikakysymys tietäjille. Ajattelin tilata ko. sammyn saksasta: http://satarmyenglish.shoppingserver.de/ ja sieltä tuote "Samsung DSR 9500 AY Conax & Via emb, 2x CI".

Onko tämä laite sitä Z-mallia, joka on vaikea patchata vai voinko turvallisin mielin tilata? Kaikki patchaukset ym. jutut menee kyllä vielä vähän yli, kun ei käytännössä ole päässyt näkemään juttuja. Foorumin juttuja olen kyllä seuraillut jo jonkin aikaa... Ko. laitteella ilmeisesti näkyy canalit ja tv1000:set sukkana, kunhan vaan hommaa kortin?

Toivottavasti kukaan ei tympäänny "tyhmiin" kysymyksiin.

Avataan peli tällaisella viestillä...kohta oon kyselemässä varmaan taas lisää! :)

A

Anonymous

Rekisteröimätön kävijä
conaxi samsungia ei tarvinne patchata, muuan linuxi emulaattori pelaa hienosti sampan sisäisen conaxin kautta ja ilmeisesti funcardllekkin alkaa jo löytyä hexoja